O PRODUKCIE
Nowoczesne rozwiązania dla branży kolejowej
W MABO staramy się, aby nasze rozwiązania były nie tylko solidne konstrukcyjnie, ale również innowacyjne i nowoczesne. Właśnie dlatego nasz zespół badawczy przy współpracy ze specjalistami z Wydziału Metali Nieżelaznych Akademii Górniczo-Hutniczej opracował bezciężarowe, sprężynowe urządzenie naprężające trakcję kolejową oraz tramwajową o sile naciągu od 4 do 42 kN. Nasze urządzenie jest przeznaczone do kotwienia sieci trakcyjnej, a jego działanie jest oparte na bezciężarowym wymuszeniu siły napinającej, przez zastosowanie specjalnego układu sprężyn w połączeniu z układem przenoszenia i regulacji siły napinającej.
Nasze TUN’y charakteryzują się prostą konstrukcją zapewniającą kompensację znacznych wydłużeń przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej, a jednocześnie niższym kosztem wytworzenia w stosunku do znanych i stosowanych rozwiązań producentów zagranicznych. Zasadniczą różnicą w stosunku do urządzeń starszej generacji jest zastosowanie, w miejsce ciężaru grawitacyjnego, wysoko wydajnego mechanizmu sprężynowego zaopatrzonego w krzywkę. Mechanizm sprężynowy jest znacznie lżejszy od dotychczas stosowanych rozwiązań, ponadto pozwala na zastosowanie lżejszych słupów kotwowych, jest także tańszy w produkcji.
Skontaktuj się
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Benefity TUN
01Prosty montaż
02Mniejsza bezwładność sieci w trakcie jej pracy
03Nie wymaga obsługi okresowej
04Dostosowane do montażu na słupach trakcyjnych każdego typu
05Zabezpieczone antykorozyjnie
06Rozwiązania niedostępne dla działań przestępczych
07Brak kaucji na opakowaniach
O PRODUKCIE
Niezawodny system napinania sieci trakcyjnej
Główna zasada działania sprężynowego urządzenia naprężającego polega na zamianie momentu obrotowego wału urządzenia, generowanego przez układ sprężyn na siłę oddziałującą na sieć trakcyjną. Zmiana przebiegu charakterystyki siły (momentu) generowanej przez sprężynę na wale w czasie jego obrotu odbywa się za pomocą specjalnie dobranej krzywki, w taki sposób by uzyskać stałą siłę w funkcji zmiany długości kompensowanej liny. Urządzenie zapewnia stały poziom żądanej siły naciągu w zależności od typu sieci, jednocześnie zapewniając kompensację zmian długości przewodów jezdnych i lin nośnych, w wyniku zmian temperatury (zmiany pór roku).
Prosta łatwa w montażu konstrukcja
Na rynku istnieją rozwiązania sprężynowych urządzeń naprężających, których konstrukcja oparta jest na sprężynach spiralnych. W ich przypadku wzrost siły naciągu generowanego przez dane urządzenie wiąże się ze zwiększeniem rozmiarów sprężyny lub ilości sprężyn koniecznych do zastosowania, a co za tym idzie, również masy urządzenia. Zwiększenie masy oraz gabarytów urządzenia prowadzi do utrudnienia jego montażu na słupach trakcyjnych. Konstrukcja naszego rozwiązania oparta została na zastosowaniu sprężyn śrubowo-walcowych o przekroju prostokątnym. Zastosowanie tego typu sprężyny umożliwia uzyskanie większej siły naciągu oraz polepsza sprężystość, a to z kolei wpływa na poprawę charakterystyki przy wydłużaniu cięgna w zakresie stałości utrzymywanej siły. Jednocześnie geometria sprężyny zmniejsza rozmiary urządzenia a także jego masę i dlatego montaż odbywa się przy użyciu jednego klucza.
Ochrona patentowa i pozytywna opinia Instytutu Kolejnictwa
Rozwiązanie to uzyskało ochronę patentową w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej (nr PL228589 B1 – Urządzenie do kompensacji zmian długości sieci trakcyjnej). Po pozytywnych wynikach przeprowadzonych badań zarówno laboratoryjnych jak i poligonowych sprężynowe urządzenie naprężające uzyskało pozytywną opinię Instytutu Kolejnictwa potwierdzającą, że spełnia stawiane mu wymagania oraz może być stosowane we wszystkich typach sieci jezdnych. W dalszym etapie uzyskało również dopuszczenie PKP PLK S.A. do stosowania na liniach kolejowych przez nich zarządzanych.
Specyfikacja produktu
TUN – 1 (Pojedyncza sprężyna)
Trakcyjne Urządzenie Naprężające jednosprężynowe o sile naciągu od 4 do 20 kN. Wykorzystywane jest do górnej sieci trakcyjnej w transporcie kolejowym i tramwajowym.
Powiększ rzut 3D
Index | Siła naci. [N] | Długość kompensacji [mm] | Ilość sprężyn |
---|---|---|---|
TUN - 04 | 4000 | 800 | 1 |
TUN - 06 | 6000 | 800 | 1 |
TUN - 08 | 8000 | 800 | 1 |
TUN - 10 | 9530 | 800 | 1 |
9560 | 800 | 1 | |
TUN - 12 | 11670 | 800 | 1 |
12160 | 800 | 1 | |
12670 | 800 | 1 | |
12740 | 800 | 1 | |
TUN - 14 | 13480 | 800 | 1 |
13790 | 800 | 1 | |
14000 | 800 | 1 | |
14050 | 800 | 1 | |
14280 | 800 | 1 | |
TUN - 16 | 15760 | 800 | 1 |
15890 | 800 | 1 | |
TUN - 18 | 18000 | 800 | 1 |
TUN - 20 | 19070 | 800 | 1 |
19180 | 800 | 1 | |
19600 | 800 | 1 |
TUN – 2 (Dwie sprężyny)
Trakcyjne Urządzenie Naprężające dwusprężynowe o sile naciągu od 22 do 42 kN. Wykorzystywane jest do górnej sieci trakcyjnej w transporcie kolejowym.
Powiększ rzut 3D
Index | Siła naciągu [N] | Długość kompensacji [mm] | Ilość sprężyn |
---|---|---|---|
TUN - 22 | 21000 | 800 | 2 |
21180 | 800 | 2 | |
21230 | 800 | 2 | |
TUN - 24 | 24000 | 800 | 2 |
TUN - 26 | 25410 | 800 | 2 |
26480 | 800 | 2 | |
TUN - 28 | 27530 | 800 | 2 |
28600 | 800 | 2 | |
TUN - 30 | 29670 | 800 | 2 |
TUN - 32 | 31760 | 800 | 2 |
TUN - 34 | 33880 | 800 | 2 |
34940 | 800 | 2 | |
TUN - 36 | 35000 | 800 | 2 |
TUN - 38 | 38000 | 800 | 2 |
TUN - 40 | 40000 | 800 | 2 |
TUN - 42 | 42000 | 800 | 2 |
Mapa realizacji
Wybierz typ
Moja bieżąca lokalizacja
Lokalizacja określana automatycznie za pomocą przeglądarki
Adres
(ulica, miasto)
Skontaktuj się z naszym specjalistą
Masz do nas pytania? Z chęcią odpowie na nie nasz specjalista.